Najczęstsze błędy Tajemniczych Klientów

Rozpocząłeś już pracę z BuzzBee? Przeczytaj, jak nie dać się zdemaskować, czyli co zrobić, żeby z amatora stać się Senior Mystery Shopperem.

Nasza aplikacja BuzzBee cieszy się coraz większą popularnością. Pora na małe szkolenie. Co zrobić, żeby stworzyć wiarygodny raport? Jak zachowywać się wobec sprzedawcy, żeby nie domyślił się, w jakim celu go odwiedziłeś? Pamiętaj, że nie jesteś jedynym, wykonującym dane zadanie. Wyobraź sobie, że piąta osoba danego dnia wchodzi do sklepu i robi zdjęcie mopa. Zapewne obsługa szybko nabierze podejrzeń. Dowiedz się z naszego poradnika, jak podejść do zadania profesjonalnie.

Tajemniczy, czyli dyskretny

Nie daj się zdemaskować. Wejście do sklepu, wyciągniecie telefonu, zrobienie zdjęcia i wyjście nie jest dobrym pomysłem. Weź pod uwagę to, że najprawdopodobniej jeszcze tam wrócisz przy okazji kolejnego zadania. Chyba nie chcesz, żeby sprzedawca nabrał podejrzeń. Profesjonalny Tajemniczy Klient wykona zadanie przy okazji zakupów lub dyskretnie, tak aby nie zwrócić niczyjej uwagi, a jeśli zadanie wymaga rozmowy ze sprzedawcą, będzie mówić naturalnie i swobodnie.

Wykaż się inwencją

Tajemniczy Klient łączy w sobie cechy aktora i reżysera. Pod zadaniami wymagającymi rozmowy ze sprzedawcą zawsze zamieszczamy informacje, które masz pozyskać. Ważne, żeby rozmowa wypadła naturalnie. Nie recytuj listy pytań. Zagadaj sprzedawcę przynajmniej o pogodę. Pytanie w stylu: „jak się interes kręci”, będzie miłą zachętą do rozpoczęcia rozmowy. Konkrety wtrącaj mimochodem. Możesz też zachowywać się nieco nachalnie, to również jest rodzaj sprawdzenia profesjonalizmu sprzedawcy. Kontakt z klientem nie zawsze sprawia przyjemność. Ważne, żeby sytuacja, którą wyreżyserujesz, była naturalna.

Trzymaj się wskazówek

Nie zapominaj, po co przyszedłeś. Może się okazać, że, co prawda, poznałeś sprzedawcę na wylot, jesteś w stanie powiedzieć, gdzie spędzi weekend i jakie ma kompleksy, ale zapomniałeś zapytać o cenę! Wracasz do domu, uzupełniasz raport i nagle okazuje się, że nie wiesz najważniejszego. I cała wyprawa do sklepu poszła na marne. Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z BuzzBee, staraj się przygotować przed każdą, nawet najłatwiejszą, rozmową. Wyobraź sobie daną sytuację i przemyśl, jak zrealizujesz zadanie. Zobaczysz, że szybko wejdzie Ci to w krew i nabierzesz wprawy.

Bardzo często początkujący Tajemniczy Klienci nie potrafią się zachowywać swobodnie przy sprzedawcach. Jeśli i Ty masz taki problem, nie przejmuj się, pamiętaj – trening czyni mistrza. Wystarczy, że zawsze będziesz miał z tyłu głowy nasze porady. Szybko nabierzesz wprawy i zaczniesz zarabiać coraz lepsze pieniądze!

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Polityka prywatności

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij

Pobierz BuzzBee z Google Play