FAQ - Najczęściej zadawane pytania

#1
1. Co to jest BuzzBee?
BuzzBee to aplikacja na smartfony, dzięki której szybko i łatwo można zarabiać wykonując proste zadania w domu lub „w terenie”.

2. Czy za aplikację muszę zapłacić?
Nie, to my będziemy płacić Tobie! Za każde prawidłowo wykonane zadanie (ankietę lub badanie w terenie) będziesz otrzymywać od nas określone wynagrodzenie.

3. Co muszę zrobić, żeby zacząć zarabiać?
Potrzebujesz smartfonu z systemem Android z komórkowym dostępem do Internetu. Aby rozpocząć zarabianie z nami wystarczy aplikację BuzzBee z Google Play, zarejestrować oraz sprawdzać i wykonywać pojawiające się zadania.

4. Ile mogę zarobić?
Za pojedyncze zadanie możesz zarobić nawet kilkadziesiąt złotych, jeśli będzie bardziej skomplikowane. Najczęściej jest to od 3 do 20 złotych za kilka – kilkanaście minut pracy.

5. Skąd będę wiedzieć o nowych zadaniach?
Aplikacja BuzzBee zawsze przypomina o nowych zadaniach jeżeli masz włączone powiadomienia. O nowych zadaniach informujemy także za pośrednictwem Facebook - http://www.facebook.com/zarabianiesmartfonem i forum na stronie http://www.buzzbee.pl/support
Warto nas tam obserwować!

6. A co z innymi systemami operacyjnymi telefonów?
Zaczynamy od Androida. Zależnie od potrzeb, być może pojawi się wersja na iOS. Pozostałe platformy są na razie słabo reprezentowane na polskim rynku lub nie spełniają technicznych wymagań niezbędnych do realizacji zadań w BuzzBee.

7. Jak mogę wypłacić zarobione pieniądze?
Od razu po poprawnej realizacji Twoja wypłata jest naliczana na Twoim koncie w systemie. W każdej chwili możesz błyskawicznie wypłacić swoje pieniądze jednym kliknięciem w aplikacji za pośrednictwem systemu PayPal. Jeśli nie masz jeszcze konta, możesz je założyć tu: http://www.paypal.pl
Potem, dzięki PayPal, możesz płacić za różne zakupy w Internecie, przekazać pieniądze innej osobie lub po prostu przelać je na swoje konto w banku.

7a. Wypłaty przez PayPal – jak to działa?
Najlepiej jeżeli masz już swoje konto PayPal, z którego korzystasz także dla innych celów – w takim przypadku wystarczy podać prawidłowy email, który masz zarejestrowany w serwisie PayPal i oczekiwać na przelew. Czasami system PayPal może wysyłać na ten email wiadomości systemowe więc upewnij się, że mail jest prawidłowy oraz, że wiadomości te nie lądują w „spamie”
Jeżeli nie masz jeszcze konta PayPal to przed wypłatą musisz założyć go przez stronę http://www.paypal.pl i dopiero wtedy przelać pieniądze z BuzzBee na to konto (podając email, który jest Twoim identyfikatorem w PayPal). Pamiętaj - PayPal wymaga aktywacji konta: wyśle do Ciebie zaproszenie wraz z instrukcją jak aktywować konto. Procedura aktywacji obejmuje powiązanie konta PayPal z kontem bankowym i może zająć 2-4 dni.
Tutaj jeszcze link z poradami na temat PayPal .

8. Czy za korzystanie z PayPal będę płacić?
Rejestracja w PayPal jest bezpłatna. PayPal może pobrać opłatę za transfer Twoich środków. Ponieważ jest to liczone wg stawki 80gr +2% od pobieranej kwoty to warto zawsze odczekać i wypłacić więcej pieniędzy za jednym razem (80gr od 2 zł to przecież aż 40% a przy 200 zł jest niemal niezauważalne!). Po naszej stronie za każdą operację wypłaty pobieramy 1,9 zł na pokrycie kosztów transakcji.

9. No dobrze, będę zarabiać, a co z podatkami?
Wszystkie kwestie podatkowe bierze na siebie BuzzBee!
My odprowadzamy za Ciebie podatek w formie zryczałtowanej, bez konieczności wypełniania przez Ciebie deklaracji. Cała zgromadzona przez Ciebie suma jest tylko Twoja.

10. Zapomniałem hasła do aplikacji…
Przy wejściu do aplikacji, możesz skorzystać z opcji „Odzyskaj hasło”. Hasło zostanie wysłane na mail podany przy rejestracji aplikacji. Uwaga – jeśli po kilku minutach nie widzisz wiadomości mailowej sprawdź, czy nie trafiła do folderu „spam”. Jeżeli to nie zadziała, możemy zmienić hasło, ale napisz nam email na info@buzzbee.pl z adresu użytego do rejestracji.
Możesz też skontaktować się z nami przez Facebook Messenger

11. Nie działa mi GPS :-(
GPS ”namierzy cię” tylko na zewnątrz – musi on mieć niezakłóconą widoczność nieba (satelitów GPS). W przypadku problemów musisz rozpocząć zadanie przed budynkiem. Zdarzają się także telefony, które nie mają modułu GPS – w takim przypadku niestety nie będzie możliwe wykonywanie zadań „miejscowych”.

12. Mam Internet a nie mogę wykonać zadania
Najpierw należy wykonać zadanie testowe w miejscu z gwarantowanym dostępem do Internetu przez WiFi. Jeżeli zadziała, to oznacza to problem wynika z błędów transmisji danych komórkowych. Warto w takim przypadku spróbować wyłączyć transmisję LTE i poprzestać na 3G, która jest bardziej stabilna (mimo, że wolniejsza).

13. Pod wskazanym miejscem nie ma danego punktu
Sporadycznie zdarzają się błędy w adresach. Jeżeli dane zadanie przewiduje taką możliwość, to możemy przesunąć marker tak aby znalazł się pod wskazanym adresem. Wtedy w instrukcji zadania będzie odpowiednia informacja jak tego dokonać. Typowo zgłoszenia należy wysyłać na info@buzzbee.pl podając nazwę zadania, nazwę i adres punktu oraz opisując na czym polega błąd lokalizacji oraz gdzie powinien znaleźć się marker.

14. Co to jest limit wykonań?
Większość zadań ma ustawiony globalny (sumaryczny) limit tego ile razy można je wykonać. Typowo jest to jedna realizacja na wykonawcę lub jedna realizacja pod danym adresem. Szczegóły są podawane w opisie zadania na naszym forum http://www.buzzbee.pl/support/ w zakładce „Bieżące zadania”.

15. Wyrzuca mnie z zadania po wykonaniu kilku zdjęć
Problem ten dotyczy najczęściej telefonów, w których nie ma wystarczającej wolnej pamięci operacyjnej (nie mylić z pamięcią na pliki użytkownika!). W takim przypadku warto sprawdzić czy w telefonie nie ma zbyt wielu niepotrzebnych aplikacji działających w tle i uwolnić trochę pamięci. Warto także zrestartować telefon przed wykonywaniem zadań z dużą liczbą zdjęć!
W systemie jest cały czas dostępne zadanie z dużą liczbą zdjęć, na którym można przetestować działanie telefonu.

16. Dlaczego mam niższą kwotę za zadanie w aplikacji niż w opisie zadania na forum?
Kwota wynagrodzenia za wykonanie zadania jest zależna od miejsca Pszczoły w rankingu. Im wyżej dany Użytkownik jest w rankingu, tym może zarobić większą kasę. Na forum zawsze podajemy kwotę najwyższą do zarobienia.

17. Dostępna pamięć telefonu
Niektóre zadania w BuzzBee, zwłaszcza te, które wymagają robienia zdjęć, potrzebują większej ilości dostępnej pamięci operacyjnej (nie mylić z pamięcią na aplikacje lub karcie microSD!). Jeśli więc podczas realizacji zadań pojawiają się problemy z robieniem zdjęć lub pojawiają się problemy z udzielaniem odpowiedzi, prawdopodobne jest to, że Twój telefon ma niewiele wbudowanej pamięci lub że masz uruchomionych wiele aplikacji naraz.
Dlatego najlepiej, przed rozpoczęciem realizacji zadania:
1. zrestartować telefon, poczekać jak się uruchomi i wtedy uruchomić BuzzBee.
2. wyłączyć na chwilę aplikacje działające w tle (komunikatory, Facebooka, Instagram itp.) To bardzo często pomaga, zwłaszcza w przypadku telefonów posiadających mniej niż 2GB pamięci RAM.

18. Robienie zdjęć - kłopoty
Jeśli występują problemy podczas wykonywania zdjęć warto upewnić się, że używasz domyślnej (systemowej) aplikacji do wykonywania zdjęć, a nie jakiegoś jej zamiennika oraz że któryś z zainstalowanych programów do obróbki zdjęć (np. PicsArt, Snapseed itp.) nie "przechwytuje" zrobionego właśnie zdjęcia.

19. Rezerwacja zadania
Zadanie mogą rezerwować osoby, które są na odpowiednio wysokiej pozycji w Rankingu. Jej celem jest możliwość "zablokowania" dla siebie atrakcyjnego zadania, np. kiedy wiesz, że dopiero za godzinę będziesz w jego okolicy.
Zasada działania jest następująca: (1) Rezerwacja blokuje dla Ciebie realizację zadania w wybranym miejscu na 2 godziny. (2) Jeśli po rezerwacji zadania rozmyślisz się i nie będziesz chcieć zrealizować tego zadania, to możesz taką rezerwację bez konsekwencji odwołać do 15 minut. (3) Jeżeli z rezerwacji zrezygnujesz po więcej niż 15 minutach to musisz się liczyć z utratą 3000 punktów w rankingu.

20. Problemy z dostępem telefonu do Internetu
Nasza aplikacja ma funkcję zapewniającą sprawną realizację zadań nawet jeżeli w trakcie audytu na chwilę utracony zostanie dostęp do Internetu. W takich przypadkach pamiętaj - Internet musi być dostępny gdy rozpoczynasz zadanie i wtedy gdy wysyłasz wyniki. Jeżeli zdążysz z wysyłką przed upływem czasu zadania to w trakcie realizacji audytu dostęp do netu nie jest konieczny.

21. Spadki w rankingu - dlaczego się zdarzają?
Zdobywane w BuzzBee punkty doświadczenia mają "trwałość" 120 dni. System podlicza wszystkie punkty zdobyte w ciągu ostatnich 60 dni i wykorzystuje tę liczbę w dynamicznym rankingu. Może się więc zdarzyć, że jeżeli na bieżąco nie zdobywa się "nowych punktów" to pozycja w rankingu może się obniżyć.

21. Czy mogę robić zdjęcie w sklepie?
Poniższy artykuł rozwieje Twoje wątpliwości.
UOKiK o zakazie fotografowania cen w sklepach

22. Aplikacja pokazuje mi lokalizację niezgodną z faktyczną
Tego typu problem może mieć miejsce gdy telefon korzysta z sieci WiFi, która nie jest odpowiednio rozpoznawana przez usługi lokalizacyjne Google. Spróbuj wyłączyć komunikację WiFi i przejść na mobilną transmisję danych. Następnie wyłącz BuzzBee (upewnij się, że nie działa w tle) i sprawdź po ponownym uruchomieniu już z wykorzystaniem mobilnej transmisji danych. Powinno być ok :)

23. Zamykanie zadań działających w tle i zwalnianie pamięci dla BuzzBee.
Wyłącznie aplikacji BuzzBee i ponowne jej uruchomienie. Istotne jest, aby upewnić się, że aplikacja nie tylko została schowana „do tła”, ale także została całkowicie wyłączona. Robi się to, wywołując widok ostatnio uruchamianych programów i przesuwając BuzzBee w bok lub w dół (w zależności od wersji systemu operacyjnego). Tutaj jest filmik pokazujący jak to zrobić.

24. Restart telefonu
Restart telefonu. Często zdarza się, że telefony (szczególnie te z mniejszą ilością pamięci RAM) długo nieuruchamiane (restartowane) ponownie lub te mające różne aplikacje działające w tle, „zapychają” pamięć i nie pozwalają różnym procesom pracować optymalnie. Rozwiązaniem może być restart telefonu i ponowne uruchomienie BuzzBee. Warto również ograniczyć liczbę aplikacji działających równocześnie (komunikatory, mapy, przeglądarka internetowa itp.). Można to zrobić sposobem pokazanym w punkcie 23.

25. Jak wyczyścić pamięć podręczną (cache) BuzzBee?
Wyczyszczenie pamięci podręcznej BuzzBee. To rozwiązanie pokrewne do powyższego - pozwala wyczyścić dane przechowywane przez system operacyjny na potrzeby BuzzBee. Czasami Android przechowuje niepotrzebnie dużą ilość danych i spowalnia lub utrudnia działanie aplikacji. Można to zrobić albo wchodząc w ustawieniach telefonu w listę aplikacji, wybierając BuzzBee i odpowiednią funkcję, albo tak jak na filmie pod tym linkiem. Uwaga - po wyczyszczeniu danych BuzzBee może wymagać ponownego zalogowania. Upewnij się, że masz hasło!

26. Transmisja danych
Upewnienie się, że telefon jest w zasięgu transmisji danych. Aplikacja BuzzBee do poprawnego działania potrzebuje komunikacji z serwerami, a więc musi być w zasięgu mobilnej transmisji danych. Czasami zdarza się, że w niektórych regionach zasięg ten jest słaby, a po wejściu do budynku nawet zupełnie zanika lub jest niewystarczający do skutecznego przesłania wyników, zwłaszcza tych zawierających zdjęcia. Rozwiązaniem może tu być kończenie realizacji zadania już po wyjściu z budynku (gdzie zasięg może być silniejszy), albo nawet przemieszczenie się tak, aby „złapać” lepszy sygnał. W razie wątpliwości można sprawdzić szybkość transmisji np. tym narzędziem:
https://play.google.com/store/apps/deta ... .speedtest
Jeżeli pokaże niską szybkość transferu, to może to oznaczać przyczynę nieoptymalnego działania.
Oczywiście, jeśli pojawią się innego rodzaju problemy, których nie rozwiążą podane wyżej sposoby, jesteśmy do dyspozycji! Możesz kontaktować się z nami na Facebooku lub pisać na info@buzzbee.pl

27. Usunięcie konta BuzzBee
Aby usunąć swoje konto w BuzzBee napisz do nas z e-maila skojarzonego z aplikacją prośbę na adres info@buzzbee.pl
Pamiętaj, aby konto które chcesz usunąć nie posiadało środków pieniężnych (wypłać je wcześniej), szkoda, aby przepadły.
Ekipa BuzzBee
Nazwa użytkownika w aplikacji: Ola Skill
Sony Xperia Z, Android 4.2.2.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości