Chcesz pracować gdzie chcesz i kiedy chcesz? Zostań Tajemniczym Klientem

„Tajemnica Brokeback Mountain”, „Wyspa Tajemnic”, „Harry Potter i Komnata Tajemnic”… szybki rzut oka na popularne filmy pozwala stwierdzać, że uwielbiamy tajemnice. Tajemniczy Klient – praca na tym stanowisku brzmi jak oferta, której warto przyjrzeć się bliżej. Co warto wiedzieć o tym zawodzie?

Dlaczego warto prowadzić badania dzięki Tajemniczemu Klientowi? Każdy, kto choć trochę zna się na prowadzeniu firmy, doskonale wie, że reklamacje i skargi są… dobre. Oczywiście, nie są dobre ze względu na sam fakt ich zaistnienia, ale stanowią cenny element budowania relacji z klientem. Dlaczego? Według badań zaledwie 4% konsumentów zwraca się do firmy, jeśli świadczona przez nią usługa lub sprzedawany produkt odstępuje od ich oczekiwań – te 4% to osoby, z którymi możemy porozmawiać, wyjaśnić sytuację, zachęcić, aby mimo wszystko nam zaufały i z nami pozostały. (Inna, znana wszystkim prawda mówi o tym, że o wiele bardziej ekonomicznie jest utrzymać już pozyskanego klienta niż ciągle pozyskiwać nowych). Co z pozostałymi 96%? Przyjmuje się zasadę, że niezadowolony klient powie o naszej firmie 8 znajomym, niezadowolony – aż 18.

Badania prowadzone przez MSPA podpowiadają, co jest najczęstszym powodem utraty klienta – w aż 68% wynika to z nieodpowiedniej obsługi. Już tylko znając te dane i statystyki możemy łatwo docenić znaczenie osoby, która pracuje na stanowisku Tajemniczego Klienta. Jako mystery shopper praca jest na tyle ciekawa, że trudno się nią znudzić – i na tyle potrzebna, że na pewno jej nie zabraknie.

Jak wygląda praca Tajemniczego Klienta? Łatwo można to sprawdzić, przeglądając oferty, które znajdują się w BuzzBee. Zadania, które otrzymuje Tajemniczy Klient, najczęściej polegają na odwiedzeniu danego miejsca, postępowaniu jak zwykły konsument (czasem według określonego wcześniej schematu zachowania), a następnie opisaniu doświadczeń z wizyty; najczęściej pytani jesteśmy o to, jak dane miejsce wyglądało; jaka była obsługa klienta; czy istniały jakieś mechanizmy budowania lojalności klienta. Firma, która zamówiła badanie, otrzymuje też zazwyczaj raport z wynikami ilościowymi, punktowymi (często na zasadzie zero-jedynkowej: czy coś wystąpiło lub czy czegoś zabrakło) – pozwala to na łatwe porównanie i wnioskowanie. Jako tajny klient praca, którą się wykonuje, pozwala na wnikliwe ocenienie obsługi w danej placówce lub regionie.

Kto może zostać Tajemniczym Klientem? Zostać – każdy, pozostaje tylko pytanie, w jakiej firmie. Zazwyczaj nie ma tu ograniczeń, zwłaszcza przy produktach spożywczych – różnice zaczynają się, gdy dany produkt lub usługa jest konkretnie stargetowana na daną płeć czy wiek. Najważniejsze jest, aby osoby chętne do zostania Tajemniczym Klientem były wnikliwymi obserwatorami, którzy potrafią na sytuację spojrzeć obiektywnie i umieją dostrzegać wiele szczegółów, które mogą się przydać w końcowej ocenie.

Ile zarabia Tajemniczy Klient? Jak to zwykle z zarobkami bywa – to zależy tylko od naszego doświadczenia, umiejętności i chęci, a także skuteczności i sumienności; dostrzec to można zwłaszcza w BuzzBee, bo im więcej wykażemy swojego zaangażowania, tym lepsze propozycje możemy otrzymywać. Za poprawnie zrealizowane zadanie można dostać ok. 15 zł – jak więc łatwo policzyć, jeśli jednego dnia odwiedzimy około 10 miejsc, może nam się uzbierać bardzo przyjemna dla portfela kwota. Jako Tajemniczy klient oferty pracy, które można otrzymać, są niezwykle zróżnicowane – wynagrodzenia zależą także od firmy, która zleca badanie oraz od rozmiarów samego badania.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Polityka prywatności

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij

Pobierz BuzzBee z Google Play